Lustigt och lusthus

Kusin P... förmodar att det var ironi? (*skrattar högt*). Glömmer aldrig när en arbetskamrat plötsligt en dag la pennan på bordet och tittade mig djupt i ögonen och sa:
"Du skulle ta mig f-n kunna prata ihjäl en fluga..."

Gårdagskvällen skulle tillbringas tillsammans med mina "gamla" högskolekompisar, en sedan länge planerad träff som skulle äga rum på O'Learys. När klockan var halv sju var vi bara två kvar... resten föll ifrån av diverse orsaker. Så jag hade en dejt med Patrik helt själv igår... (tur man har en förstående make...) Men eftersom vi båda var extremt hungriga så bestämde vi oss för att en träff är en träff, är en träff, är en träff. Den mannen är dessutom raka motsatsen till mig och tillbringar semestrar på segelbåtar eller bestigande ett berg någonstans i Europa, så det är roligt att höra om alla hans strapatser. Nästa vecka skall han bestiga Mont Blanc... häftigt! Själv är jag nöjd om jag får en vecka i en solstol någonstans.

Helt otroligt att ännu en vecka har gått och att det nu är två veckor sen jag började jobba. Fortfarande ganska lugnt på jobbet men det lär väl dra igång på riktigt på måndag antar jag. Säkert många som börjar då igen. Fast man har fått mycket gjort nu dessa veckorna när det inte varit så mycket möten. For en runda bort till svärföräldrarna i Fjälkinge efter jobbet och åt lite kvällsmat. Det är bra för då får man helt plötsligt en massa grönsaker från trädgårdslandet med sig hem. Sånt tycker vi om (*ler*)

Imorgon blir det en trädgårdsdag om vädret tillåter. Vår spirea häck har växt otroligt mycket så den bara måste vi kapa. Sen tror jag nog att vi tar en sväng till Torsebro för att inspektera (inviga?) Nisse & Ritas nya lusthus. Fick denna bild idag



Ser ju helmysigt ut... tror bestämt att de redan invigt det också för visst är det väl lite vin som står där vid bordet?

Nu... bara slapp i soffan. You've got to have faith!!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0