Paraskavedekatriafobi

... har jag inte, men visst tänker man på det. Att det är fredagen den 13:e menar jag. Visste i och för sig inte att det hade ett eget, långt och gansk svåruttalat namn men alltid lär man sig något nytt. Började dagen (=morgonen) hemma hos Fru Ekdahl med nybakade frallor och ägg. Hur gott och mysigt som helst, länge sen vi träffades nu eftersom hon haft en långsemester.



Men åter till temat fredagen den 13:e, dagen när man enligt gammal skrock bör ligga still i sängen och inte utmana ödet. Därför undrar jag:

* Kokade fru Ekdahl vattnet till frukostkaffet (med tanke på föroreningarna...)
* Skulle jag provat bikinin och inte bara utgått från att "den passar nog..."
* Skall man verkligen byta bil fredagen den 13:e?
* Borde jag tackat Ja till försäkringen på kameran?
* Skulle jag ha kontrollräknat pengarna på Forex?

Ja, ja... det lär vi få reda på så småningen. Jag har i varje fall hunnit med massor och är nöjd med min extra semesterdag. Fått håret klippt av darling Sascha också... dessutom i hans egna, nya salong EGO. Han trimmade även mina ögonbryn så nu klarar jag mig nog några veckor.

Lilla dottern och hunden har anlänt ikväll... vi skall passa honom när hon skall på fest. Han har växt jättemycket tycker jag sen sist han var här. Tiden går.

Nu är det fredagsmys...  //Farmskan

PS!
Dagens gladhet = Kontakt.
Dagens "röda låda"... orkar inte ens prata om det


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0