Seixal

Halli Halli... efter ett par soliga dagar ar det idag lite mulet pa himlen ovanfor oss. Far val se om solen orkar bryta fram. Fast i och for sig... maken behover nog fortfarande vila skinnet ett tag. Tessan och jag har skrattat rejalt nar han poserat i sin rosa mage (*ler*)

Igar akte vi till Madeiras hogsta topp... eller nja, vi kom aldrig riktigt anda upp eftersom det varit en massa anlagda skogsbrander har nere i veckan som gjort att de maste stanga av sista biten. Men ungefar pa 1.700 meters hojd var vi och det var helt magiskt. Molnen lag under oss och solen stekte rejalt dar uppe. Om jag sager att det ar skonare att aka ner an upp sa ar det ingen underdrift... Lite rundtur i olika byar och vi hamnade i en liten by som heter Machico som lag jattefint vid havet. Dar kakade vi lunch och bara gick runt och njot. Lite bad i poolen pa eftermiddagen innan vi tog oss ut till Madeira Shopping for att kika lite. Bade jag och Tessan hittade lite allt mojligt.

Pa kvallen var vi bjudna hem till en jobbarkompis till Tessan som bor tillsammans med sin kille uppe pa en bergssida med utsikt over hela havet. Fantastiskt! Vi grillade kott och kyckling pa en hemmabyggd grill och drack vin sa Farmskan blev lite burrig... ha ha ha. Har sovit gott i natt



Idag blir det byfestival i Seixal... ser jag fram emot

Snart ses vi igen!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0