Ursäkta S-lovers!

En bra dag på jobbet... lugnt och behagligt. Hade besök så kostymen var på för en gångs skull... fick lite pikar på det eftersom det inte händer mer än varannan palmsöndag. Men besöket gick bra och vi fick lite bra check på att vi är jäkligt mycket på banan. Åt en lunch med stor-sonen, snart dags för honom att flytta. Känns lite vemodigt men samtidigt är det ju en jättechans för honom. Och så kanske vi kan ta en tripp till Basel!

Jag skall egentligen inte diskutera politik här men ibland bara måste man få kommentera saker. I varje fall saker som får en att sätta kaffet i halsen. Dagens morgontidning:

------------------------------------------
Inga kommunalt anställda ska sägas upp under nästa mandatperiod. Det lovar Socialdemokraterna som ingått ett nytt avtal med fackförbundet Kommunal. På torsdagen undertecknade Socialdemokraterna ett avtal med Kommunal om så kallade "mönster-arbetsplatser". Förutsatt att det blir regimskifte i Kristianstad innebär överenskommelsen tryggare anställningar för kommunens anställda.
– Vi lovar till exempel att inte säga upp någon under mandatperioden och vi vill underlätta övergången från visstids- till tillsvidareanställningar, säger Heléne Fritzon
-----------------------------------------------

MY GOD! Tur de inte har hand om min ekonomi!! Så slut på politiksnacket...



Min nya pärla!! Var och hämtade den idag... kändes vemodigt att lämna min röda älsklingsbil men det var dags att skiljas. Vi har haft en fin tid tillsammans och jag hoppas verkligen att det blir samma intensiva kärlek till denna.

Sen vill jag be om ursäkt till mina vänner för mitt klantiga hanterande av viktig information angående planering och annat igår. Ibland är jag bara för tankspridd... men jag tror inte någon skada är skedd egentligen (*skrattar*). Ikväll blir det bara mys och kaffe framför TV:n... om maken kan slita sig från uppfarten vill säga...

Vad hände egentligen med George Michael? //Farmskan



Kommentarer
toja

Hej Åsis!

Skönt att ha er hemma igen :) var har du/ ni köpt dem vita lyktorna ni har på framsidan av huset och vad kostar dem?

kram från grannen

2010-08-27 @ 19:47:06
URL: http://rostigacyklar.blogg.se/
Maya

Det sista jag hörde om George Michael, var att han kan få fängelse för en drograttfylla :( det går bara utför med honom verkar det som.

Kul med ny bil :)

Politiker lovar och lovar, speciellt vid val :(

Ha en fin fin lördag!

Kram

2010-08-28 @ 08:45:43
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0