Lazy, lazy

Jag är förälskad, jag är kär... för vacker för att vara sann



Hade en trevlig kväll hemma hos Mona och Greger igår. Kalas med god mat och glatt sällskap är inte fy skam. Mona är så skönt lik mig också när det gäller att laga mat och baka... ni vet på temat att allting går att köpa, man behöver liksom inte slita själv. Det är så opretantiöst på något sätt. Vi smygtittade också lite på kvällens Melodifestival och det var väl en hyfsad omgång tyckte jag. Gillade verkligen Jöback och hans låt "Hollow".

Maken ramlade inte in förrän närmare halv tre inatt, lagom uppskruvad och klarvaken lyckades han till slut somna. Tror nog han hade country-musik ringande i öronen hela natten. Uppe med tuppen var han också av någon anledning, så nu sussar han sött på sängen av ren utmattning. Vi har verkligen inte gjort många knop idag, bara lite städning och matlagning.

Äntligen har det börjat töa ordentligt också. Solen stack fram och värmde gott i förmiddags och vi var ute och gick en sväng. Tänkte jag skulle vinna på någon av de fyra hästbongar jag hade men ack nej... det blir till att jobba denna veckan också. Hade annars suttit bra med 67 miljoner tycker jag... så mycket kul man kunde gjort!

Glömde ju berätta denna lilla söta historia från farmor Signe (=läs nästan döv)
Jag: Nu fyller Jan år på fredag
Farmor: Jaså
Jag: Ja, han blir 65
Farmor sitter tyst länge och pillar på sin tumme medan hon granskar mig
Farmor: Tänk att du skall bli pensionär
Jag: Jag sa JAN inte JAG...

Tack för den söta Signe. Hade du inte varit så gammal hade du åkt på en propp
//Farmskan



Kommentarer
Bottan

Hahaha de har seniorgympa på måndagar, kanske nå´t du ska börja tänka på.

2010-03-01 @ 10:40:04
URL: http://bottan.blogg.se/
Frida

Vilken go farmor du har, haha! Jaha då ska du börja knyppla nu då när pensionen väntar :)

2010-03-01 @ 20:24:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0