Long time, no see

Halli hallå alla glada bloggläsare... Farmskan is back. Tillbaka från två otroligt bra dagar i Stockholm och med mycket nya idéer i bagaget (förutom smutstvätten och nyinköpta böcker då...). Nu skall det bli kul att komma till jobbet på måndag. TGIM - Thank God it's Monday!



Däremot hade jag, skall jag våga sticka ut hakan och säga som vanligt?, lite trassel med tåget. Denna gången var jag så smart (= förståndig på grund av tidigare erfarenheter) att jag körde till stationen i Hässleholm och parkerade bilen. Upp var inga problem, endast 23 minuters försening och vad är väl det i dessa tider? Nada, Ingenting, Nothing, Piece of cake... men hem!! 17.40 skulle tåget gå, det gick 17.55. Kändes också ganska OK men vi kom ju ingenstans dessvärre... signalfel, proppar (?), framförvarande tåg, växelproblem... Ja, problemen avlöste varandra. Strax innan Norrköping var vi 1 timme och 10 minuter försenade.

Då upplyste oss konduktören att "ett pendeltåg fått haveri på spåret" och eftersom det precis där (jamen självklart!) bara fanns ett spår var vi tvungna att stå stilla i Norrköping tills Banverket fixat ett lok som kunde ta bort det. Jaha... tur man hade nyinköpta böcker och ett lugnt sinne. Så det hela slutade med att jag var i Hässleholm 23.19 istället för 21.10. Verkligen precis vad man önskar sig en vanlig torsdag.

Väl hemma runt midnatt hade jag också en del saker jag var tvungen att printa ut till ett möte i Lund i morse så... bara att koppla upp datorn och börja printa ut. Då tog bläcket i patronerna slut... Jag gav upp och gick och la mig. Bara att bryta ihop och komma igen idag (LoL)

Men nu är det helg och lite mys med maken, party med goa vänner och husvisning som står på agendan. Men framförallt... SOVMORGON!!


Det är på insidan som förändringen börjar... mitt ansvar!  //Farmskan



Kommentarer
Git

Så sant så sant (det med eget ansvar). Ha en toppen helg, i morgon bär det iväg i pulkabacken, i skymningen.

Kram

2010-02-05 @ 19:46:26
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
bottan

Hallå??! Husvisning?? Ert eller ni ska kolla? Är det dags att flytta till VÄ? Har ni tagir ert förnuft till fånga?? Ni är så völkomna till metropolen! Puss

2010-02-06 @ 13:18:38
URL: http://bottan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0