The new me

This is the result of the Sasha performance.... TADA!



Kan man bli annat är tårögd??

Idag har jag suttit hemma och jobbat. Har läst igenom totalt 250 sidor engelsk dokumentation om telefoniplattformar. Och svaret på frågan är... Nej, det är inte det roligaste jag gjort. Men ack så nödvändigt! Och det kommer säkert att vara nyttigt framöver att ha läst igenom så ingen kan komma och säga... det borde du ha sagt innan!

Afro-dans igår och som vanligt fantastiskt roligt. Att få svänga på samtliga kroppsdelar i en vild dans är hur kul som helst. Tack Bodil för att du tjatade på mig! Och tack för att du är min nya svenskläraret... det som jag trodde var adverb visade sig vara adjektiv. Oj, oj, oj...

Substantiv är namn på ting, till exempel boll och ring
Verb är saker man kan göra, till exempel se och höra.
Adjektiven sen oss lär hurudana tingen är.

Såg också Moderns kommentar angående min tandläkarskräck... hmm.. Ack så sann tyvärr. Fanns inte en tandläkare som ville ta emot oss när jag var runt 7-10 år. Jag fullständigt demolerade deras mottagning och vägrade öppna munnen. Är något mer beskedlig nu faktiskt men tycker fortfarande inte om det.

Nu är sista påsen för denna gången skakad så ikväll blir det lite god mat. Lövbiffsrullader med vitlöksost och svamp och till det broccoli. Snålvattnet rinner redan...

//Farmskan

PS! Kan mögelost bli gammal och mögla? Makens exempelar i kylen var knappt man vågade öppna... och lukten skall vi inte tala om!



Kommentarer
Lena

Frisyren är skitfin, men lite gladare kan du väl vara - det är ju ändå fredag!!! Och jag misstänker att vår älskade Sasha har lovebombat dej i ett par timmar??!!

Längtar efter dej! Ses snart. Puss

2010-02-12 @ 21:37:02
Kusin P

Snyggt!! Det där med tandläkaren är ärftligt. I min barn/ungdom blev jag portad hos tre tandläkare + att de arma föräldrarna fick betala skadestånd för att jag bet en!

2010-02-13 @ 09:39:42
Bottan

Jättefint stylad..Och mögelost ska var möglig. Doften kan du inte dömma efter, hur gott luktar den när du kommer hem medden från affären?? Kul att du gillar Afron! Den är störtkul! Puss & kram

2010-02-13 @ 16:21:41
URL: http://bottan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0