1994

Hörde igår att det är enda sen 1994... ja, som vi hade sån här värme. Och visst minns man den magiska, heta sommaren då Sverige tog VM-brons i USA! Kunde inte låta bli att skratta för den sommaren bodde min far i en lägenhet i Kristianstad och var stolt ägare av en "skinnsoffa" (modell fusk ni vet i skai-material). Hett var det så han låg med bar överkropp och tittade på fotboll. Sen skulle han resa sig upp och fick hela "skinnet" från soffan med sig på ryggen... (*skrattar högt*). Den soffan blev liksom aldrig sig lik igen...

Inatt har vi åtminstone haft åskväder vilket var riktigt skönt. Det hade nog behövts lite mer och kanske det kommer mer under dagen för det är fortfarande riktigt kvalmigt.

Jag var nere hos farmor en runda för att kolla till henne i värmen men hon var pigg som vanligt. Inga bekymmer där inte. Borde ju ta lite på hennes ork också tycker man... själv är man ju nere i däck helt och hållet bitvis. Men icke... hon vinkar glatt till alla som kommer förbi och man hör hur de tycker att hon är en gullig tant. Och det är hon ju också, lilla farmor.

Idag när jag var i affären köpte jag fyra trisslotter och hade vinst på samtliga! Hallå, vad är oddsen för det? Skickade upp maken att köpa åtta nya (för så "stor" var vinsten) och han kom hem med bara nitlotter... Skall strax packa in familjen i bilen och köra och fika någonstans och prova lyckan igen. Det måste ju vara ett tecken alltså!!

Så tills vi hörs igen... en hälsning till mig (och er då) från dottern i USA som varit på en fantastisk konsert med Tim "helsexig" Mc Graw och Lady Antebellum. Denna sången gillar jag skitmycket och det vet hon ju om... visst är det härligt att höra henne sjunga med (*ler*)



I'm a little drunk and I need you here...  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0