Besök i Älmhult

Släpet hängdes på bilen och kosan styrdes mot Småland, Älmhult och IKEA. Även på min semester!! Maken förvånades som alltid över "hur orkar du köra denna vägen varje dag" men jag svarade som alltid att "det är inga problem". Har man ett jobb man trivs med så orkar man pendla. Tror faktiskt att jag har pendlat till alla mina jobb, har nog aldrig haft nära (förutom en sommar på ålderdomshemmet i byn då...)

Väl på varuhuset var det skönt att strosa runt. Inget folk, de var förmodligen lite klokare än oss och befann sig vid havet denna varma dag. Men det blev ju enkelt och lätt att shoppa. Vi började dock med en lunch tillsammans med stor-sonen. Vi beställde kyckling som nog inte var kyckling utan något annat. Egentligen borde man lämna tillbaka det men man är ju svensk... Gott var det i varje fall inte så sonen fick köpa korv i bistron också (*ler*).

Efter lite diskussioner och funderingar så fick vi till slut med oss våra garderober hem. Fatta vad de väger!! Jag fick enorma muskler på ingen tid. Blev helvita luckor till slut med ganska långa handtag. Lovar att lägga upp bilder när vi har allt klart. Maken skruvar och grejar för fullt just nu. Kommer att bli riktigt bra!

Idag är det något skönare väder (= lite friskare luft). Jag för en ojämn och totalt deprimerande kamp med mullvaden och han leder. Han trotsar fällor, spillolja och allmänt tjafs från min sida med ett jämnmod som jag måste beundra. Har inte så många fler knep att ta till just nu...

Mullvaden - Farmskan, 5-0 

//Farmskan



Kommentarer
Maya

Jag jobbar på ett kontor i stan (Kristianstad) Läs mer här: http://mayashideout.blogspot.com/2010/04/min-arbetsplats.html

det förklarar det lite snabbt ...hihi

2010-07-15 @ 20:42:41
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Maya

Hahahaha... vad kul :P ... världen är bra liten :))

2010-07-16 @ 09:29:51
URL: http://mayashideout.blogspot.com
Git

Och du kom inte in och hälsade på, tog en fika och visade maken din arbetsplats. Det får du göra nästa gång.

2010-07-16 @ 23:44:48
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0