Feta kompis...

Vi förlorade grannfejden igår... det ursnygga vandringspriset, i guld, som maken jobbat på hela eftermiddagen fick vi se försvinna in till Löfgrens. Det började annars bra, vi vann första set överlägset men sen gick det bara utför och grannarna vann helt rättvist. Att det skall vara så svårt att träffa dessa klossar!!

Grillade lite olika kött, ugnsbakade nypotatis och härliga såser och sallader till det satt som en smäck i magen. Makens äppelpaj till kaffet sen drog vi igång med TP. Det blev ungefär som det brukar... ju längre spelet varade (=ju mer vin och konjak som slank ner) desto sämre blev svaren. Att vi sen hade Björn Ranelid här på besök hela kvällen gjorde ju inte saken bättre... Många goa skratt!! Maken är otrolig när han sätter den sidan till, så torra skämt. Hans franska går inte heller av för hackor när han skulle sjunga med i sången "Fait acomplie" så gjorde han en fri tolkning till "Feta kompis"....



Ja, ja... lite segt var det allt att stiga upp idag men jag masade mig bara precis ut till solstolen. Har sedan legat där lite till och från hela dagen. Går ju inte att ligga alltför länge utan att gå in i skuggan... olidligt varmt på baksidan emellanåt. Döm om min förvåning (bestörtning?) när jag efter några timmar insåg att jag numera är besläktad med signalkräftan. Jag kan lysa vägen för vem som helst just nu... plus att jag har en röd rund ring mitt på magen. Ryggen och sidorna däremot är vita i vanlig ordning... minns du bilden Elin?? Ha ha ha

Det får bli min mission denna veckan, om det fortsätter så här med vädret... sola rygg och sidor. Nu jobbar jag bara imorgon också sen väntar nästan tre veckors semester. Gött, gött, gött. Maken skall beställa tapeter och färdigställa hallen. Så snyggt har det blivit. Nu får vi väl ta en tur till IKEA och se om vi kan inhandla några nya möbler till hallen också. Det vill man ju ha nu när det blivit så annorlunda. Denna gillar jag...

Nej, nu får det bli en kvällspromenad.

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0