Jag skäms

Vi har tillfälligt varit utestängda från "cybervärlden" under vår renovering och byte av sovrum. Maken har monterat garderober med otroligt bra resultat och därefter tapetserade vi om och så in med sängarna i det rummet igen. Ombyte förnöjer som sagt var... plus att jag tror att de flesta av våra bekanta nog aldrig riktigt förstått varför vi valde att ha sovrummet där vi har det från första början. Här är lite bilder

     

Och det är nu jag måste erkänna att jag skäms... fy fasen vad kläder jag har. Och massor som är precis likadana egentligen. Makens ryms i två mindre längst bort och han har ändå hyllor över. Själv har jag knökat in precis överallt + lånat lite yta av maken... hmmm... Jag har nu sagt till honom att hejda mig om jag vill köpa nya kläder eller smycken också för den delen. Men bra blev det! Skitfina garderober verkligen, nu skall bara dörrarna på också. Jag är så jäkla nöjd med tapeten i sovrummet, blev ljust och fint. Ska försöka hitta ett snyggt överkast vid tillfälle, det bruna jag hade känns inte helt rätt just nu.

Igår var vi en sväng på Kristianstadsdagarna med Nisse och Rita på kvällen. Lite käk först på Modesto Garden och sen lite allmänt strosande, lyssnandes på musik. Allt från hårdrock till Danne Strådhed och Curt-Erlings. En otroligt skön kväll, varmt och härligt precis som utomlands.

Idag vaknade vi med strömavbrott efter nattens åskväder. Inte för att jag hade hört något men tydligen hade det varit ganska nära här. Jag körde på vinst och förlust upp till IKEA för att komplettera lite med sängbord och två fötåljer men maken valde att stanna hemma. Ville få gräset klippt skyllde han på... jag vet inte ja... Men nu har han varit snäll och monterat ihop de sista prylarna jag kom hem med. Här är kvalmigt och kvavt trots att vi har öppet precis överallt och jag kan säga att man luktar inte hallon precis när man svettas. Helt plötsligt slungas man tillbaka ett antal år tillbaka i tiden när man fick en smärre luktchock när man öppnade killarnas träningsväskor. Speciellt lill-sonens då som gärna också stått några dagar svettiga och fuktiga. Precis så luktar vi just nu... fy!!

Men snart väntar duschen och sen är det sommarfest ikväll hos Pia och Jan(a). Skall bli skitkul verkligen och vi kommer att lukta som nyponrosor när vi är färdiga. Tror maken får göra vid sina fötter också...



En fotfil är inte fel i detta läget... //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0