Nu jäser det

Degen är satt och jäser sakta och fint ute i bunken i köket. Farmskan bakar! Notera gärna, det händer inte alltför ofta så det är värt att notera. Det skall bli lite bullar (frukostbullar), eftersom det går en del bröd nu när vi är många i huset. Visserligen har Modern "left the building" men Lill-sonen med sambo är kvar och då behöver man ha lite hemma.

Gick något lättare att stiga upp idag, man kände sig åtminstone inte halvdöd hela dagen. Min vardag just nu är annars något annorlunda. Jag säger bara... alla människor skulle behöva vara schemaansvariga någon dag i sitt liv för att förstå vilket slit det är. Jag är GLAD att det inte är min normala arbetsuppgift och har smått börjat fundera på vilket tålamod de människorna som har det som sin uppgift egentligen har (*skrattar*). Själv vänder jag ju annars bara papper och sitter i möten, som lill-sonen säger... och visst känns det så ibland. Det är kanske bara bra man får känna på verkligheten från gång till annan. Ja ä inte bitter...



Jag har för säkerhets skull noterat både i systemet och på papper bredvid allt jag gör. Vill ju inte riskera att Mulle-Mange får spatt när han kommer tillbaka...

Har haft besök av Ullstorparen med fru ikväll, de ville hyra film på "Everöds Video". Och det gjorde de med besked, hela semestern som är kvar kommer att gå åt för att hinna se alla... ha ha ha. Nu Morden i Midsomer med maken och en påse gott... och baket då? Blev inte tipp topp men står i ugnen och bakas nu i alla fall. Provsmakning får ske i någon paus.

Ha det bäst!! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0