Signe äger

Hade en riktigt trevlig kväll nere hos Pia och Jan(a) igår. Runt 30 personer, sommar och sol och lite lekar. Jag och maken fick pris i tipsrundan... helt otroligt eftersom frågorna var totalt obegripliga. Men vi gissade uppenbarligen rätt på de flesta frågor, rena turen. Eller också har vi en ny framtid som bönder framför oss (*ler*). Det sköna med att åka till Pia och Jan är att man alltid känner sig så välkommen och så blir man bortskämd med fantastisk mat, god dricka och tårta. Livet är gott!

Idag känner man sig därför lite seg så vi skall nog ta det lite lugnt idag i största allmänhet. Har ju hållt igång en hel del dessa två veckorna och det tar väl ut sin rätt någonstans. Vi for ner och hälsade på farmor en stund och hon blev glad åt att se maken... "Jaså, du har fått ledigt idag?" var kommentaren när vi kom.

Sen följde den ena roligheten efter den andra.
- Igår när jag satt i hallen kom de körande med en död gubbe
- Va?!
- Ja... han satt på en sån där lång säng
- Men var han inte bara sjuk?
- Nej, han hade en plastpåse över huvudet....

Jag tog dessutom ett nytt kort på henne (lätt kaxig attityd...)



Jag visar henne fotot
- När har du tagit det? Det måste vara ett par år sen, för jag har mycket längre hår där. Och så har jag nog alla mina tänder... Men jag har min vita kofta på mig precis som nu.
Ja, vad svarar man på det?

Nu skall vi värma lite äpplepaj och sätta på en kopp kaffe. Micke och Lone kommer ner och fikar så dår får vi ha lite gott till kaffet

Ha en skön söndag! //Farmskan


Kommentarer
Hesa P

Alltid lika roligt att ha er hos oss! TACK för all diskhjälp! Kram

2010-07-18 @ 14:42:35
Elin

Hon är ju bara störtskön! Vi får höras i veckan, ska bege mig till poolen sen, hot hot hot!! Och gud vad fint det blev i sovrummet - finally tog ni er förnuft till fånga ;)

2010-07-18 @ 17:02:16
Elie

Farmor Signe verkar vara helt underbar! Skrattar alltid åt dina historier gällande henne.Ha det bäst! kram elie

2010-07-18 @ 18:38:46
Maya

Underbart med pigga glada släktingar av den äldre generationen. Tyvärr har vi inte många kvar i min släkt som kan förse oss med historier och berättelser... älskade när min mormor berättade om sin barndom

Hade hon levt i dag hade hon varit 111år :P

Ha en underbar dag!

Kram

2010-07-19 @ 09:25:41
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0