Tummarna är blå

Home alone... är jag. Maken är i Degeberga på någon spelning med allsång och grejer, och lill-sonen och sambo är iväg på något kalas. Så här sitter jag och tröstäter lite smågodis (*ler*). Nej, det är helt ljuvligt att vara själv ibland tycker jag. Idag skall här monteras lite tavlor, slänga i en tvätt och dricka lite gott kaffe.

Håller just nu tummarna så de blir lätt blå för den här älskade ungen



En helt underbar bild, eller??
- Han är knappt nykter heller, sa lill-sonen när han såg den
- Vad menar du... mina barn dricker väl inte!!

Ikväll kommer det att bli åska, det kan jag sätta pengar på. Mullvaden (sorken?) har grävt upp hela rabatten i ena hörnan och just nu orkar jag inte ut och gillra fällan. Är rädd att fingrarna snoppas av om jag försöker. Men snart, mycket snart hoppas jag att han är ett minne blott.

Tålamod är en talang! //Farmskan

PS! Och så tackar vi högre makter för att idioten som misshandlade flickan på Näsby fält inte fick sitt prövningstillstånd till Högsta Domstolen. Där finns rättvisa i världen!!


Kommentarer
Maya

Ja jag tänkte i mitt stilla sinne att han ska minsann inte ha fler chanser, han borde fått livstid...det fick hon.

2010-07-28 @ 21:07:27
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0