Vecka 1 avklarad

Sådär... fredag och första jobbeveckan är avklarad! Man började som en slö och trött sill i måndags men avslutade som en pigg och alert mört idag. Ja, faktiskt har det blivit bättre och bättre framåt veckan. Men det har varit en lugn och behaglig start, fullt fokus från våra duktiga sommarjobbare och inte mycket störningar heller. Nu börjar det väl ramla in lite mer folk efter semestrar i nästa vecka och jag skall med varm hand lämna över schemat till Mulle...

Annars hade jag en tuff natt i natt... magen ömmade och var allmänt svullen. Sen i natt när jag låg där och snurrade kom jag på vad det var. Mjölken! Jag drack nästan en hel liter till kvällsmat och lite annat gott igår och det där var nog inte så bra. Värsta mjölkmagen ju... (eller skendräktig kanske?) När jag var yngre kunde jag dricka hur mycket mjölk som helst utan att känna av det men det verkar vara ett minne blott. Och mjölk som är så gott!



Växte ni också upp med den smått hysteriska nojan att man inte fick gå på brunnslock som det stod A på? Det betydde nämligen otur. Däremot skall man alltid gå på lock med beteckningen K... Alltså var kom detta ifrån? Det värsta är att fast man uppnått hyfsat mogen ålder så sitter den där "kunskapen" kvar och jag går alltså fortfarande inte på sådana A-lock. Tänkte på det i morse när jag steg ur bilen på jobbet och precis vid dörren låg ett lock med ett stort A. Hur göra nu? Antingen hoppa ut på andra sidan eller försöka snirkla sig ut, lätt dubbelvikt och därmed undvika att trampa på locket. Det blev alternativ två... Man får hoppas att ingen såg mig. Eller också är det så att alla människor har den här sjukan och därför bara nickar igenkännande...

Skulle man ändå råka trampa på ett A-lock av misstag så går det bort om man dunkar sig själv tre gånger i ryggen... gissa hur många gånger jag gjort det och förvirrat min omgivning...

Sen kan man ju undra vad A och K står för... någon som vet?

Tokig, förvirrad, glad för det är fredag säger  //Farmskan


Kommentarer
Git

Jag gör likadant, det jag lärde mig var att A = avbruten kärlek och K = kärlek. Men vem vågar chansa?

2010-07-30 @ 18:32:18
URL: http://gitemanuelssom.blogg.se/
Lena

Tja, rörmokarhustrun vågar satsa en spänn på att A står för avlopp...

Kramar från Fårabäck

2010-07-30 @ 20:50:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0