5 flarror till mig

Ikväll har vi haft vinkväll med tjejgänget här hemma. Tack till dig Pilla som påminde mig igår om att det var jag som hade det... gjorde att det inte blev lika stressigt i och med det (*ler lyckligt*). För enkelhetens skull gjorde jag samma rätt som i söndags, exotisk fläskfilé. Undrar om maken är trött på att ha det i matlådan?? De måste undra om vi är helt enkelspåriga på hans jobb... Skit samma, bättre lite god mat i lådan än en låda i den goda maten (eget påhittat ordspråk, just nu i min något rödvinsmosiga hjärna)

Farmskan vann i varje fall 5 flaskor, hurra till mig!!!

Fått undan en hel del idag på jobbet, jag har verkligen checkat och bockat på min Att göra-lista, så snart börjar jag nog bli mogen för att kunna ha semester. Fatta vad tiden har gått fort sen vi beställde resan. Skall bli så otroligt skönt att komma iväg och träffa dottern och bara njuta några veckor tillsammans. Längtar som en liten gnu...

 
Visste ni förresten att Gnu i plural heter Gnuer... (klubben för värdelöst vetande)

Börjar i varje fall bli hög tid att att planera resrutt och boka in lite aktiviteter och hotell. Och framför allt börja beta av dotterns lista av "måste ha saker". Makrill, bearnaissås och Kalles kaviar... alltså det känns lite sådär att behöva packa med sig makrill till andra sidan Atlanten. Men har man längtan och begär så har man.

Själv längtar jag också hela tiden  //Farmskan


Kommentarer
elin

jag visste faktiskt att det hette gnuer ;) snart kommer ni! och glom nu inte makrillen, hanna tar mitt fodral! jag langtar, langtar och ja LANGTAR! jag ska nog starta en egen vinklubb nar jag kommer hem, kan ju bli manga roliga fester i veckan ;)

2010-03-11 @ 02:03:42
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
bottan

Ja vad skulle det annars heta? Gnuar? Eller Gnus?

2010-03-11 @ 19:14:56
URL: http://bottan.blogg.se/
Git

Bor dottern nära ett IKEA varuhus? Där finns det säkert Kaviar i Swedish-shop.

Kram

2010-03-12 @ 19:33:59
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0