Mind set

Eftersom det börjar dra ihop sig för vår resa så börjar man få lite lätt panik att hinna med allting som man bara måste göra innan. Har man allting ordnat, är biljetterna på plats, passet giltigt, visumet fixat... ja, ni vet. Denna lördagen har jag och maken varit ute och shoppat lite som vi behöver ha med oss men också kompletterat med en helt ny resväska. Av någon anledning så har de vi haft tidigare förmodligen rullat ut för egen maskin och aldrig mera kommit tillbaka... eller också har ungarna "lånat" dom... Hmm, vilket kan det vara??!

Men nu är i varje fall en ny fin modell inhandlad, problemet är bara att den luktar värre än ve och fasa så den får ligga i uterummet i öppet läge och vädras. Man kan impregnera för mycket också har jag hört...

Sen när man börja kika närmare på Dotterns lista så står där Sportshorts och Sport-BH... alltså borde inte det finnas otroligt mycket sånt i en stad som Washington? Elin, kan vi inte fixa det där eller är det något speciellt med svenska modeller som skall gälla? Däremot är övriga saker på listan nu inköpta.

Var en liten sväng inne hos farmor Signe på förmiddagen och hon var som vanligt på bra humör. Tänk vilken otrolig skillnad det är att besöka någon som har det positiva sinnet mot att besöka någon som har Elände som sitt första namn. Ett positivt mind set är verkligen en gåva och något som jag skall försöka leva efter.

Ikväll känner jag att det händer



Snart sätter vi oss i bilen och kör till "Casa de la Kvidinge"... roligt!  //Farmskan


Kommentarer
elin

saken ar den att jag saknar mina puma shorts och jag forsoker spara lite ;) nagonstans maste jag ju borja!!! <3 tack, ni ar bast!

2010-03-15 @ 18:53:31
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0