17 dagar...

Hade en riktigt skön söndag igår, jag hann med allt möjligt tyckte jag. Först en sväng hos farmor som var glad som en speleman över de pyntade fönstren, julgranen och adventsljusen. Hon är så nöjd! Sen en sväng med goda vänner till Fårabäck där vi fick en guidad visning av deras nybyggda sommarstuga. Oj, så fint det blir... man får bara hålla i Ingvar lite när han försöker måla med sina "överblivna färger" (*ler*). Deras utsikt över havet är vidunderlig!

Sen framåt sena eftermiddagen en sväng på Julskyltningen i Kristianstad. De måste ha fått någon ny i styrelsen för Handelsföreningen för årets julskyltning var jättebra. En fin marknad inne på Lilla Torg och fullt med aktiviteter överallt för barnen. Riktigt mysigt att gå där inne. Maken spelade ju på Logen så jag smet upp där och drack lite glögg och tog en lussebulle, gäller att värma sig emellanåt. Gick också ut och in i affärerna utan att hitta det minsta lilla att shoppa, varken till julklapp eller till mig själv. Eller jo... jag hittade en klänning som slank ner i påsen och en almanacka. Men julklappar... nej, inte en enda.



Dagen avslutades med en middag på stan med Pia och Jan(a). Vi besökte Kristianstad Steakhouse som jag tycker har jättegod mat för en rimlig peng... eller vad säger du Jan(a) som fick nöjet att stå för kalaset? Trevligt var det i varje fall även om vi fick snabba oss lite för att inte fastna i det snöoväder (och åska!!) som rasade utanför restaurangfönstret. Snälla SMHI det är bara november!

Det var inte roligt att köra till jobbet i morse. Snörök och oplogade vägar, det gällde att hålla tungan i rätt mun som man säger. Tog nästan 1,5 timme att ta sig dit men det är ju bättre att ta det lugnt. Hem gick det dock bättre, då hade Trafikverket vaknat till liv och plogat undan bra, men det var underkylt så man fick ändå krypa fram. Vi skåningar är inget bra på att köra i snö.

17 arbetsdagar kvar och sen är det lite julledigt... 17 dagar! Pust, hur skall man hinna med allt man skall hinna med? En sak i taget får bli taktiken, man hinner det man hinner. Det är det jag mässar på jobbet nu också när vi har fullt tryck på alla fronter. Roligt som bara den men visst kan man känna sig otillräcklig.

Nej, nu skall jag gå ner och se om maken är vid liv. Han har varit hos doktorn idag och fick ordinerat vila och penicillin. Och det är nog det han lyder just nu

Jag vill också kyssa tomten  //Farmskan


Kommentarer
Git

Va? Menar du att det åskade i Kristianstad igår, samtidigt som det var iskallt och snöade?! Är världen ner och upp!

ps. 27 dagar kvar till +30 C (minst)varmt i två veckor, kanske det blir lite åska också...

2010-11-29 @ 22:30:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0