Bordershopping

Lördag morgon (eller söndag egentligen för det är röd dag) och vad passar bättre än en resa till Bordershop med Nisse och Rita. Prick sju gled de in på uppfarten och sen bar det iväg. Gick hur smidigt som helst att ta sig dit. Vi hade tur med färjan och slapp vänta och den nyinköpta BroBizzen fungerade utan problem. Sprang på darling Bottan och hennes Pigge på båten, de hade åkt med Bromölla Buss. Det är faktiskt också ett alternativ, det är mest friheten att kunna åka när man vill som jag gillar med bilen.

Sen började det stora shoppingracet. Vin, Whiskey, Julsnaps, Glögg, Julöl och Cider... allt ner i vagnen på 45 minuter och sen stod vi i kassan. Vilket kundvagnsrally... Så efter en timme var vi på färjan igen, som sista bil in. Effektivitet in absurdum.

Stannade och käkade lite på vägen hem och nu har vi precis lastat av allt och druckit en god kopp kaffe. Maken har lagt sig på soffan för att vila. Vet inte om det är smakproven från Bordershop och öldrickande som är det som tröttat ut honom eller det bara är hans envisa förkylning. Tror faktiskt på det sistnämnda... blir en lugn kväll i soffan tror jag.

Morgondagen startar med brunch och sen är det dags för tentan klockan 11.30. Jag bävar!! Okunskap i kombination med omotivering är inget bra. Jag skall i varje fall göra den sen får det gå hur det vill. Funderar faktiskt på att släppa resten av kursen sen och kanske återta den nästa år. Mycket annat på gång också och tyvärr hinner jag inte allt jag vill göra. Men sen gillar jag ju inte att banga ur... usch jag vet inte.

Efter tentan är det i varje fall lite skoj på gång. Då åker vi till Malmö och skall se showen Spamelot. Skall bli riktigt, riktigt roligt. Härliga härliga helg!



Håll tummarna för mig imorgon  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0