Duchess topp

Dagen har varit röd! Var inte mycket som behövdes innan jag gick i spinn idag... Men jag försökte vara "pekpinnig" med glimten i ögat, gick nog sådär emellanåt. Men man behöver väl sådana dagar också. Om man aldrig är sur vet man ju inte hur det är att vara glad. Så klokt, så klokt, vem det nu är som hittat på det.

Hade en givande diskussion på middagen om matlådornas innehåll. Ullstorparen hade nämligen en matlåda som ingen av oss avundades... mos och rå kassler. Kollegan Håkan var då vänlig nog att förtälja honom hemligheten bakom ett godare mos eller duchess som det heter. Duchess tillagas av mos, ägg, lite mjölk och olja för att det skall gå lättare att spritsa ut. Man skall alltså spritsa ut en duchess topp och in med den i ugnen. Kollegan Håkan har varit kökschef så jag tror han vet vad han talar om men det känns som bortkastad kunskap på oss vanliga dödliga som satt där. Men man glömmer det aldrig från och med nu.



Snart i Ullstorparens matlåda... men stek kasslern för böveln! (*skrattar*)

Är otroligt glad att jag inte var med kollegorna som skulle på möte till Linköping idag. De tillbringade först hela förmiddagen på tåget dit, flera timmar försenade. Fick ställa in mötet, hoppa av i Linköping och på nästa tåg direkt hem igen runt lunch... trodde dom. För en timme sen var de fortfarande i Linköping och inväntade en buss. Heja, heja SJ!!!

Hörde på radion när jag körde hem att Pink väntade barn och blivit helt fanatisk på surt godis. Alltså jag är inte gravid men jag kan också bli helt fanatiskt sugen på saker. Igår satt jag hela vägen hem och försökte med telepati förmå maken att laga stekt potatis och falukorv. Grymt sugen på det var jag och eftersom maken ibland har telepatisk förmåga så blev jag allt lite förvånad när jag kom hem och det vankades köttbullar. Så idag tog jag det säkra före det osäkra och ringde upp honom innan. Så idag fick vi till det... mätt och belåten och med flera matlådor till jobbet i kylen. Mumma!

Imorgon drar jag igång med utvecklingssamtalen. Skall försöka vara grön då...

Cause you got to have faith!!  //Farmskan


Kommentarer
Maya

Duchess är väldigt gott!

Och surt godis blev jag fanatiker på när jag väntade min äldsta dotter, kan berätta att en sönder frätt mun av surisar inte är en hit på Indisk restaurang ...haha!

Var i Stockholm i Gamla Stan och strosade, när de andra i sällskapet bestämde att Lunchen skulle intas på en mysig indisk restaurang... Kom in och slog oss ner och valde av menyn en spännande rätt, men kan säga att hettan i maten gjorde att jag kunde inte ÄTA alls... det brände så jag höll på att avlida...haha! Kul nu, men inte då... drack vatten och tittade på medan de andra åt... sen åkte vi och köpte vaniljglass till mig till Lunch...hihihi!

2010-11-30 @ 23:47:51
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0