G duger

Ny lyser det jul i alla mina fönster... känns så himla mysigt att få upp alla stjärnor och ljusstakar. Nu blir det lite enklare att stiga upp på morgnarna och härda ut i novembermörkret. Och snart är det vintersolstånd och då blir det vår igen... ner med ljusstakar och upp med påskris.

Årets första julskiva startades idag... några dagar tidigare än 1:a advent. Och givetvis var det vår favoritskiva framför alla andra julskivor. Gloria Estefan... underbar!



Glömde ju berätta för er att jag lyckades med det smått otroliga konststycket att få G på min tenta. Ni vet den jag hastade igenom på grund av brunchmöte och teater. Det var inte många poäng över men ett G är ett G så jag är verkligen jättenöjd. Däremot tror jag att jag kommer att kontakta skolan imorgon och höra om jag kan hoppa över den delkurs som löper just nu. Matematisk statistik... verkligen inte min grej och just nu är det så otroligt mycket annat så jag får nog känna min begränsning.

Det var riktigt kul att komma till Älmhult idag, känns som om man inte varit där på hur länge som helst. Någon som påpekade det också om undrade om jag slutat... Nej, men jag undrar faktiskt själv ibland. Har varit mycket planeringar, workshops och pannan i djupa veck ett tag. Så även om det var snö och modd på vägen så var det gott att vara där idag igen.

Dottern har idag börjat jobba i packeriet på Lyckås - Nyskördade morötter. Glad som en speleman över att ha fått jobb även om det är ganska enformigt. Här skall sparas pengar till en resa. Skönt att det har löst sig.



Det där med semester är överskattat tycker jag... NOG NU!!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0