Munhuggning

Måste bara göra ett snabbt inlägg... precis hemkommen från ett besök hos farmor Signe. Blev ju inget förra helgen så hon satt spänt väntande när jag kom. Hon älskar att munhuggas lika mycket som jag och jag tror hon njuter av det.

- Nu kommer hon... det är 14 dagar sen du var här
Skönt att vara efterlängtad (*ler*)

Paps och Babs var också där och hade dukat upp med pepparkakor, choklad och lite dricka. Och munhuggandet började direkt
- Ta en pepparkaka för all del så du blir snäll...

Jag berättade för henne att vi varit i Tyskland förra helgen
- Vad gjorde ni i Tyskland
- Ja... köpte lite vin och öl
- Körde ni ända till Tyskland för att köpa vin och öl??
- Ja, det är himla billigt där
Gesten med handen snurrande mot huvudet visade vad hon tyckte om det

Hon hade varit lite hängig i veckan med huvudvärk och problem med magen / gallan
- Du kanske inte skall äta äpple... jag kan nämligen inte göra det, jag får ont i magen
- Får du ont i magen av äpple
- Ja, jag känner av det i gallan
- Du kan inte äta äpple men du kan köra till Tyskland för att köpa vin?
Gesten med handen snurrande mot huvudet visade vad hon tyckte om det

- Du kanske skall följa med mig på massage
- Går du på massage
- Ja, det är jätteskönt
- Prova att kratta lite löv istället så får du massage...
Gesten med handen snurrande mot huvudet visade vad hon tyckte om det



Jag älskar min farmor över allt annat!

//Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0