Resurspoolen

Fredag, fredag... och bara två dagar kvar till måndag. Tjohoo... (*ler*)

Har precis krängt i oss lite grillade revben, potatissallad, grönsaker och vitlöksbröd... och så lite rött till det. Härliga fredag säger jag bara. Bästa dagen på hela veckan. Huset är befolkat med två ungar och en hund dessutom så det är gott att leva. Och hunden gillade också grillat...

Såg ni Starke man i söndags? Mycket snack om något som hette Resurspoolen och som bestod av ett gäng arbetslösa ungdomar som fick utföra jobb åt tjänstemännen i kommunen. Riktigt kul avsnitt... Och ännu roligare blev det i veckan när jag ringde en gammal kompis som jobbar på kommunen. Ringde henne för att höra var man skulle anmäla sig om man ville sätta upp sig som timvikarie. Det var tyst en kort stund sen säger hon
- Lova att inte skratta nu.... men det heter Resurspoolen (*gapskratt*)

Så nu ser jag framför mig hur Dottern går runt i någon trädgård och plockar mördarsniglar eller springer med en stegräknare på ett löpband.

Igår bestämde jag mig också för att hoppa på nästa kurs på Högskolan i varje fall... jag ger det en chans. Får väl hoppa av senare om jag inte fixar det. Tack Johannes för pepping. SÖT! Denna helgen blir lugn till skillnad från förra där det var full rulle. Blir endast ett besök hos farmor Signe imorgon och sen skall jag bjuda far min på middag på söndag tänkte jag. Hellre det än en slips.

Just nu har jag denna låten på huvudet



Ha en skön helg! Det skall jag...  //Farmskan

PS! The best thing about me is you!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0