Richmond Hotel

Jäkla, jäkla SJ... hur svårt kan det vara att köra ett tåg mellan Kristianstad och Malmö?? Någon gång borde man väl ändå lyckas att manövrera detta. Men icke... 07.23 skulle tåget lämna stationen i Kristianstad, och jag hade stämt träff med min kollega i Malmö kl. 08.51 för vidare avfärd mot Köpenhamn.

Pling plong... tåget har tekniskt fel men lokföraren jobbar på det
Pling plong... nu har vi löst problemet och kör så fort lokföraren startat upp
Pling plong... nu väntar vi på signal att få köra, det är flera tåg framför oss
Pling plong... nu tar det 8 minuter till, det är växelfel i Önnestad

07.56 lämnar tåget stationen och jag har bett min kollega att stanna i Hässleholm för jag känner att det är säkrast att stiga av där och åka vidare med bil.

Vi kom till Karpalund. Totalstopp mitt på spåret

Pling plong... vi måste vänta på grön signal
Pling plong... vi väntar på ett mötande tåg sen får vi köra

08.46 kommer tåget äntligen in till Hässleholm och tro nu inte att de stannar vid närmsta perrong till stationen. Nej, nej, nej... de kör glatt förbi och parkerar så långt bort man kan komma så att alla får springa halvt ihjäl sig tillbaka till stationen. Jäkla, jäkla SJ.

Så jag och kollegan sladdade in på parkeringen på kontoret i Köpenhamn i sista minuten. Typiskt! Men allt går och vi har haft en bra dag med alla kollegor från resten av länderna. Både roligt, spännande och nyttigt på samma gång... lite som ett Kinderägg 



I still want it!!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0