Smart...

Idag är det första advent, magiskt hur snabbt tiden går. Trädgården har ett två decimeter djupt snötäcke och det är ju så man vill det skall vara i advent. Maken, som vurmar för fåglarna, har trädgården full av olika anordningar för fågelmat och vi har ibland hur mycket fåglar som helst. Men så ibland får man fara upp och jaga bort de äckliga kråkorna och kajorna... Inte söta alls och man tänker bara på Hitchcock när man ser dom



Kalaset avlöpte utan några större incidenter. Hade gjort 25 portioner ris men det visade sig vara i underkant så vi fick akut försöka fixa till lite pommes... Men det gick bra det också. Men man kan ju verkligen fundera över deras mätmetoder, eller också är vi bara storätare hela bunten. Maten blev i varje fall god men jag fick den inte så "såsig" som Modern. För lite grädde antagligen...

Dock har natten varit lite jobbig för mig och min magkatarr... men när man tänker efter får man faktiskt skylla sig själv. Vin, Päronkonjak och kaffe är inte precis det som de rekommenderar. Man skall inte heller äta så sent på kvällen och helst småäta över hela dagen. Jodå så att... smart! Får försöka vara lite bättre idag och hoppas på något fler timmars sömn i natt.

Idag blir det en tur till farmor Signe, skall se om hon fått upp sitt julpynt innan eftermiddagens aktiviteter. Skall försöka få tag i en almanacka också. Tror faktiskt inte att jag klarar mig med bara den digitala... jag är lite gammalmodig även på den punkten nämligen...

Kompisen Lena och hennes katt julpyntar också



Och genast blev jag påmind om att jag skall gå in och mata grannens katt...

Jag skulle andas i det tomrum som blev över...  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0