Vad hände med sillen

Minns ni makens och mitt besök på Ovesholms julmarknad? Där vi hittade en massa godsaker att ha på julbordet, bland annat en riktigt god inlagd senpassill... den finns inte mer. Dottern hittade den och hade på mackan.
- Vem är så jäkla dum att man har julmat i kylen redan nu??
Och det är ju helt rätt, vem är så jäkla dum! Vi uppenbarligen... 

Imorgon har hon fått jobb igen på Posten, hon får ju timmar där när de har behov. Skönt... pengar behövs ju. Idag har jag utnyttjat hennes arbetskraft för städning och lite tvätt. Jag är nöjd och hon är nöjd (tror jag...). Problemet är att hon saknar F-skattesedel så det får bli lite dunkel betalning (*ler*). Ser det som en förlängd veckopeng ifrån ungdomen när de städade sitt rum.



Just nu sitter jag i valet och kvalet om jag skall fortsätta in i nästa kurs på högskolan eller jag helt enkelt skall kasta in handduken. Hmmm... känner mig så velig. Har försökt att bläddra igenom boken för att försöka känna in stämningen men den kommer inte. Känns övermäktigt faktiskt. Bestämmer mig imorgon.

Maken är iväg på sin dubbning och har låtit hälsa via dottern att "jag skulle lämna dörren öppen"... vad tycker ni? Fast det kanske är lika bra att redan nu börja lyda min herre och master.

Kan man verkligen kalla någon Herr Gårman ostraffat?

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0