1 dygn

Ett dygn fick jag leva i lycka... ett dygn fick jag sväva i total ovisshet över vad som skulle komma. Sen på morgonen möttes man av chefen som med belåten min lämnar över boken: Quality Improvement with MINITAB. Ett djävulens skapelse för alla oss som inte gillar statistik



430 sidor... på engelska med sida upp och sida ner med formler, sigmatecken, korrelationer, experiment. Jag som igår lämnade in två tentor, gjorde segertecknet till maken och var så lättad över att statistikavsnittet var avslutat... eller jag trodde det var det. Tills chefen kom... att bryta ihop var bara förnamnet. Och tyvärr Curre, jag kan inte hålla med dig hur gärna jag än vill och med vetskapen om hur mycket jag kämpade när jag läste det i Lund den gången för hundra år sen. Jag har nog för mycket damm i huvudet, precis som farmor Signe säger.

Boken är i varje fall inget man lägger på nattduksbordet och längtar efter. Men men... nu skall jag sluta gnälla över det och skylla mig själv för att jag tjatade om denna utbildningen. Hmm.... man kan ju bara bli klokare.

Dagen har gått fort, inga möten och därför fick jag massor gjort. Det behövdes nu när man inte varit på plats på över en vecka. Hade mina nya glasögon på mig också idag så världen snurrade lite bitvis. Tar ett tag att vänja sig vid att helt plötsligt ha glasögon man kan läsa med. Nu skall jag dock ta och krypa ner under filten i soffan och titta på en film som maken laddat... man behöver sådana kvällar också.

Massor av kärlek!  //Farmskan

PS! Grattis lill-sonen till din lyckade tenta! Du är bäst!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0