Julmässa

Kvart över sju blev vi väckta av det lilla yrvädret till hund. Hans matte skulle gå på toaletten och då passade han på att smita ut och direkt upp till oss. Maken, som inte var hemma förrän närmare tre i natt, tyckte nog att det var i tidigaste laget. Så efter lite om och men gick han med på att sova en liten stund till. Sötis.



For en runda ner till farmor Signe i Åhus och hon var på ett strålande humör. Riktigt, riktigt pigg var hon och skojade i vanlig ordning. Hon tyckte att jag var alldeles för bar i halsen så jag fick vackert ta emot en scarves som hon hade i lådan. Det är liksom inte lönt att vägra. Säkert en äkta Hermès... eller kanske en Domus-kopia...

I eftermiddag har vi varit och besökt julmässan uppe på Ovesholms slott. Riktigt, riktigt bra... både jättefint hantverk och sen en hel länga med julmat i alla dess former. Såg dock inte marmeladen kusin P, däremot var där otroligt mycket senap. Köpte både glögg, must, bröd, korv, sill och annat gott, plus en otroligt god senapsdressing som både jag och maken gick igång på rejält. Så jäkla god!

På väg in på mässan stirrade jag in i ett par ögon som jag tyckte jag kände igen, lite tveksam var jag dock eftersom jag faktiskt aldrig sett personen i verkligheten utan bara via webben och hennes blogg. Men vi fann oss och gick förbi varandra med ett hej... kändes lite konstigt men ändå lite kul. Att ha cybervänner är en sak men att sen möta dem in real life blev lite oväntat.

Den stora frågan idag var annars huruvida vi skulle orka laga mat eller köpa hem. Det blev köpa hem som vann till slut så nu har vi dragit i oss lite onyttigt... ja, ja... man får väl vara smal och vacker i ett annat liv.

Imorgon är det måndag och början på en riktigt spännande vecka!
//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0