Kostar att ligga på topp

Håller på med fredagsmaten... som vanligt inget långkok direkt utan snarare åt Taco-Pizza-Fylld franska hållet. När man kommer hem från jobbet på fredagskvällen så orkar i varje fall inte jag greja med något avancerat. Det får bli lördag eller söndag istället. Fast det skulle säkert vara lika enkelt att fixa något kött och pommes också men det blir liksom inte av. Vi är rätt tråkiga på så sätt jag och maken...

Veckans sista dag blev bra och jag fick undan det jag skulle. Nästa vecka är det England tre dagar, måndag-onsdag och då är det ju bra att få undan en del måsten innan dess. Ser fram emot England faktiskt, träffa lite kollegor från andra länder och en bra agenda. Energi!



Maken har lite målning kvar innan vi kastar oss över maten. Helgen blir nog lugn förutom farmor Signes kalas på söndag eftermiddag. Vad fasen skall man köpa i present till en som fyller 99 år?? Pappa föreslog en sax för det behövde hon så det får det kanske bli. Känns simpelt eller?? Men hon har ju allt redan och sen flera år tillbaka så får man ändå tillbaka allt man gett direkt. Skall kanske köpa något som jag själv behöver (*skrattar*)

På tal om saxar så är det nog något som i varje fall mina äldre släktingar har nyttjat flitigt. Vem minns inte när farfar klippte upp sina nya skinnsko upptil för att han "var varm". Och sist jag var hos farmor hade hon själv försökt klippa sina tånaglar med kökssaxen... gick sådär. När jag kom satt hon och virade fetvadd runt tån för att stoppa blodflödet. Ja jisses. Men det kan ju vara mina släktingar förstås

Nästa fredag är det dags för Arena-invigning i Kristianstad och vi skall gå med kusin P och Jan(a). Eftersom det var länge sen vi bestämde så reflekterade man inte så mycket över vad det skulle kunna tänkas kosta. Runt 1000 kronor styck var det vi trodde med mat och bra platser. Priset landade på 1.900 kronor!!! Styck!! Amazing... känns som om kommunen vill få in pengar till hela driftsbudgeten år 2011 på en gång liksom. Ja, det kostar att ligga på topp vill jag lova. Så nu ungar blir det inga julklappar... sorry!

Avslutar med ett klassiskt farfar-citat:
Nog i helvete finns det klockor! 

Må alldeles, alldeles underbart i helgen!  //Farmskan



Kommentarer
Git

Ha en skön helg du också, and have some interesting days in UK. Kram Git

2010-10-08 @ 20:32:07
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0