Paps födelsedag!

GRATTIS GRATTIS lilla Paps - 71 år idag!!



Jag och maken grattade igår och eftersom han nu är så pass gammal som han är så får man ge presenter som matchar åldern... det blev ett fågelhus. Då kan du ha det i kolonin och slipper leta upp en parkbänk där du skall mata fåglarna (*skrattar*). Hoppas du får en riktigt bra dag!!

Har precis kommit hem från farmor Signe och hon fick hjälp att ringa till pappa. När han svarade drog hon igång med "Ja må han leva". Knarrigt men med tydlig stämma.

Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år
Ja visst skall han leva, ja visst ska han leva, ja visst ska han leva
tills han helt nickar å...

Den slutklämmen skojar man inte bort... ha ha ha!!!

Nästa helg är det dags för hennes födesedag. 99 år blir hon då och skall ha kalas både för oss och för de som bor i hennes korridor. Det vankas kaffe och tårta.

- Jan köper tårta
- Ja, det brukar han ju fixa, svarar jag
- Jättestora tårtor... jag brukar ha kvar i kylen i 14 dagar.

Snart är det dags att börja möblera i makens nya musikrum han fixat. Vi skall fara och fixa en lampa bara sen drar vi igång. Skulle haft en "före- och efter bild" men det glömde jag helt bort. Men ni som varit här vet att det lilla rummet såg ut som kom och hjälp mig, så förändringen är extrem. Ikväll blir det lite jobb förberedelser inför veckan och sen ett avsnitt av Starke man



Visst har man trott att det är precis så inom KOOOOMUNEN

Have yourself a very good Sunday! //Farmskan


Kommentarer
Bottan

Jag säger bara: -Signe äger! Kramis

2010-10-03 @ 15:55:08
Maya

Hahaha... den slut klämmen får man lägga på minnet!

Ja, min huvudvärk försvann och det jag har ägnat dagen åt trädgårdspyssel :)

Och har dotter och svärson på Scones och te framför brsan, Emily älskar brasan, hade hon kunnat skulle hon nog satt in en i lägenheten där hon bor :)

Ha en härlig kommande vecka :) Kram

2010-10-03 @ 17:08:09
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Elin

Han ar sa klockren! Dock blir jag helt nervos pa honom..

2010-10-03 @ 22:53:08
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0