Stora besökardagen...

Åh vad skönt med en extra timmes sömn... så varför vaknade jag då tidigare än vanligt och utan att kunna somna om? Kom i säng sent, hade en trevlig kväll med Affe och Lotta och sen satte jag mig framför deckaren också. Maken sov gott i soffan bredvid mig. Whiskeyn eller förkylningen? Kanske en kombination... men som sagt sent i säng och ändå kunde jag inte sova.

Efter frukosten begav vi oss iväg på stora besökardagsrundan. Först farmor Signe, sen makens föräldrar, en sväng om Pia & Jana, kyrkogården och sist Torsebro till Nisse & Rita... puh!

Farmor Signe hade en go kommentar. När vi skulle gå följde hon oss ut till ytterdörren, där vi sprang på en äldre dam och herre som varit på besök. Vi började snacka med dom lite och när de gick sa farmor:
- Vilka var det?
- Det var en kusin till Lisas mor, svarade jag (Lisa = släkt till farmor)
- Var det lönt och komma hit på besök för det... hon har ju varit död i många år

(*Gapskrattar*)

Men nu sitter jag här framför datorn och behöver få igång inspirationen och engagemanget för pluggandet igen. Känns trögt som tusan!! Har verkligen inget fokus denna gången. Kanske tog mig vatten över huvudet...



Maken är ute och tvättar bilarna, det har han längtat efter hela dagen.

Blir en späckad vecka  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0