Vintips

Lite bättre väglag idag, i varje fall inte minusgrader. Dock låg snön fortfarande kvar i stora drivor uppe i Älmhult. Väl på jobbet upptäckte jag att maken förväxlat våra matlådor... så trött man blir. Mina kollegor förstod dock inte vad det var för problem... de mumlade något om i-landsproblem och visst, det är ju det. Men det finns ju olika grader av i-landsproblem också...

Någon som också hade otroligt mycket i-landsproblem var väl tjejen som var med i Lyxfällan igår. MY GOD!!! Vilken dåre! Missade ni programmet så gå in och se det på TV3-play. Jag försökte verkligen sitta så idag och puta med läpparna som hon gjorde hela tiden... gick sådär

Tog mig i kragen också och bokade tid hos doktorn för att visa upp min fot. De lyckades skrämma upp mig på jobbet att det kunde vara blodförgiftning, blodpropp och blodsjukdomar (mycket blod liksom...). Så en tid bokades och jag knallade iväg runt lunch. Men doktorn var inte lika imponerad över deras diagnoser och trodde nog att det berodde på en brusten blodåder. Skönt att få det kollat dock. När jag ändå var där så passade jag på att sälja in lite produkter till honom... ha ha ha. Så nu har vi en ny sparkund!

Och så veckans vintips:
Vina Tarapaca
- ett Merlot vin som jag tycker ni skall undvika om ni vill ha något gott till maten. Inte alls särskilt gott och maken är lite sur över att jag inte ens mäktade med ett glas ur den öppnade flaskan. Men det var verkligen inte gott tyckte jag. Så ta det som ett vintips... ett vintips att undvika.



Det har varit en lugn och skön fredag på jobbet. Inga möten och mycket avbockat från att-göra-listan. Kändes att det var fredagsstämning, en grupp som hade haft lite teamfest igår och deras skratt livade upp förmiddagen. Glädje på jobbet ska man aldrig underskatta!

Ikväll är lill-dottern hemma på besök med yrvädret till hund. Han har redan mumsat i sig en stekt korv och lite hemmagjord pizza. Blir säkert lite chips och godis också innan kvällen är slut.

Imorgon blir det thai-massage!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0