Artros? Jag?

Jag har ett ömt långfinger som till och från under det senaste året pendlat mellan att vara megasvullet och mindre svullet. Idag har det varit värre än vanligt och knogen (heter det så?) är grymt stor och jag kan knappt böja fingret. Buhu!! Träffade på kusin P hos farmor Signe idag på morgonen och hon upplyste mig om att jag fått Artros. Jag? Artros? Känns tråkigt och jobbigt. Himla käckt att det är långfingret man inte kan böja också...



Läste lite om det och det verkar ju vara vanligt hos kvinnor i medelåldern...

Farmor Signe lider då inte av varken Artros eller något annat så det är i varje fall inte från henne jag ärvt det hela. Hon tar på sig strumpor och slänger med benen som vilken pigg 20-åring som helst. Däremot har hon svårare för att förstå den nya tekniken. Kusin P hade med sig sin dator och visade kort från Kreta.

- Ni får vara rädda om bilderna där inne så de inte går sönder
- Jadå... det är vi
- Vippa en filt om dom så de inte skadas

Sötis farmor! Nu fyller hon 99 år den 11 oktober. Då blir det kalas med tårta!

Maken är ute och springer och själv har jag fått två nya kassar med kläder. Skall gå på och börja prova och se om där är något som passar.

Gimme, gimme, gimme...  //Farmskan



Kommentarer
Bottan

Vad menar du?? Medelålders??!? Nääääää inte då. Den är överansträngd på någon opasslig kollega som fått fingret. Kram kram

2010-09-26 @ 20:43:09
URL: http://bottan.blogg.se/
Anonym

Visst är hon helt underbar! När bilden på barnbarnen kom fram efter Kreta korten och hon säger: jasså de små kom ner och hälsade på en dag!

2010-09-26 @ 21:16:42
Sassa

Välkommen till atrosklubben då min vän inte roligt går upp och ned med värken men mina långfingrar har klarat sig än så länge men mycket värk på andra ställen lillfingret typ gör ont när man ska skriva o den ligger emot! Aj aj aj! Kramen.

2010-09-26 @ 22:58:15
Elin

Du borde ga och checka ditt finger.. NAW, signe ar bara sa sot :)

2010-09-27 @ 18:41:25
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0