Balkan Restaurang

Golvet blev inte riktigt färdigt. Naturligtvis fattades det några plankor plus att det strulade lite i valvet... typiskt. Men huset de bor i har ju inte direkt raka väggar heller. Men lill-sonen var duktig och han kommer att fixa ihop det sista lätt som en plätt och snyggt blev det också.

När stor-sonen dök upp igår, lätt förgrymmad efter förlusten i fotboll, så drog vi ner på stan för att äta på Balkan Restaurang. Med det namnet så förväntar man sig ju inte att två kineser skulle stå innanför dörren men det gjorde det. Vi slog oss ner och fick menyn... de flesta gick på kött men svärdottern var lite sugen på spättan.

- Vad ingår till spättan?
Det som sedan följde är inget jag är direkt stolt över.
Servitrisen svarade men det var ingen vid bordet som över huvud taget förstod någonting av det hon sa... vi tror att spättan var slut och att... ja, någonting annat. Här började det rycka i min mungipa, oförlåtligt jag vet!!
- Då tar jag lövbiff, säger svärdottern
Då bröt jag ihop och fick hela bordet med mig
- Pissasallad?
Hon fick inget svar kan jag säga...

Efter maten när man väl lugnat ner sig så kom vi till desserten

- Vi tar Banana Split
- Med cocolaaa sås?



Ni förstår att jag inte var så populär när jag åter igen brast ut i gapskratt.
Får skylla på trötthet...

Efter en trevlig kväll kröp jag och maken åter ner under täcket på den uppblåsbara madrassen, bara för att inse att den nog behövdes blåsas upp lite till. Inga problem, enkelt att bara vrida på ventilen. Sen la vi oss igen och sov i en halvtimme, då vi åter vaknade upp halvvägs ner på golvet. Ett nytt tag med ventilen (som säkert väckte hela huset) och så försökte vi igen. Efter två försök och bara lite sömn tog vi våra täcken och la oss på soffan. Slutet gott allting gott och äntligen fick vi lite sömn

Nu är vi hemma igen, tvätten snurrar och maken fixar med bilarna.

//Farmskan


Kommentarer
Git

Usch ja, visst känns det hemskt när man inte kan hålla sig för skratt. Men vad gör man?

2010-09-05 @ 21:01:41
URL: http://gitemanuelsson.blogg.se/
Maya

Hahaha... lät som om det va jag som satt där :P

Visst är det svårt att hålla sig för skratt?! Inte för att vara elak, men det ahde varit bra om man övade sin svenka lite till innan man väljer ett serviceyrke :)

2010-09-06 @ 08:29:06
URL: http://mayashideout.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0