Golvet på plats

Efter en skön kväll med lite mat, vin och en bra film (Taken) så vaknade jag av att kaffedoften spred sig i huset och maken som stod i farstun på väg att fixa frallor.

- Har du varit uppe länge? frågar jag
- Nja, en kvart... jag var tvungen att besöka en sanitär anläggning
- OK... är den humanitär för andra nu då?
- Ja, jag använde södra anläggningen (=källaren). Uppe i norr blåser fortfarande fräscha vindar...

Ja, så roliga kan vi vara en vanlig lördagsmorgon!

En och en halv timmes skön massage på en fruktansvärt stel rygg gjorde gott vill jag lova. Och efter det en snabb sväng inom Röda korsets lilla butik. Ärendet var att hitta en liten porslinsfigur till farmor Signe, helst en dam och helst en som man kunde stoppa en liten blomma i. Och det fanns... en liten dam gjord i mörk porslin eller lergods! Till det facila priset av 20 kr.

- Oj, vad söt den var, säger farmor
- Ja, den är fin
Tyst en liten stund...
- Hon är mörk men människor kan ha vilken färg som helst nu för tiden...



Hennes numera enda tand i nedre gommen är fruktansvärt lös. Just därför kan hon inte heller använda sina nya tänder eftersom de skall fästas i denna enda tand.
- Jag rengjorde den idag... hittade både bröd, korv och ost
Jag skrattade så jag grät!

Maken har lagt golv i det kombinerade TV- och arbetsrummet. Riktigt fint har det blivit... så nu skall jag koka en god kopp kaffe till honom och sen får vi börja bära möbler igen.

Imorgon... Val och 15 timmars jobb. Kul!  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0