Nya städmetoder

Har ni någon gång försökt att tvätta en 2-rums lägenhets golv med en Wettextrasa och Ajax?? Inte jag heller förrän idag och jag hoppas det var sista gången också. Anledningen till detta tilltag var att jag efter jobbet idag for upp till Växjö för att bistå stor-sonen i de sista städbestyren inför flytten till Basel. Lägenheten var tömd av flyttfirman och besiktning var beställd till klockan 7.



Städsakerna bestod av 3 wettextrasor, Svinto, Ajax, Fönsterputs samt två rullar toapapper. Att tvätta fönster och sen torka med toapapper är ingen hit... ingen idé ni provar, bara lita på mitt ord. Men allt går med lite vilja och glatt humör och lägenheten blev städad till slut. Att sen besiktningen tog exakt en och en halv minut var kanske en befrielse. Klockan 7 var det ju dessutom lite skymning ute och det gjorde nog underverk med fönstren...

Och nu sitter vi här och har bara några timmar kvar innan sonen flyttar iväg till Basel och sitt nya spännande jobb. Verkligen en jättechans och det är inte utan att jag är mäkta stolt över honom. Får bli lite avskedsmiddag imorgon och jag skall försöka att inte lipa alltför mycket när han åker.

Bilen lastad till bredden av lite nya möbler till arbetsrummet så just nu håller maken på som bäst att montera ihop det hela... han är duktig han!

Ny vecka och full fart direkt... gott  //Farmskan

PS! Jag beundrar, från djupet av mitt hjärta, personer som har tålamod att köra 7 km under tillåten hastighet...


Kommentarer
Maya

Hahaha... du satt säkert och hoppade i bilen för du inte kunde trö på gasen :) *Ler

Städmetoden låter inget vidare!

Ha en fin dag!

Kram Maya

2010-09-28 @ 05:57:18
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Elin

Krama honom fran mig och ha en trevlig middag :)

2010-09-28 @ 16:55:08
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0