Annandagsbestyr

08.04   Hunden tycker det är dags att stiga upp
08.27   Frukosten är framdukad och kaffet luktar gott
09.12   Letar fram alla papper till eftermiddagens deklarationsdags
09.52   Sätter oss i bilen för avfärd mot Fjälkinge och svärföräldrarna
11.10   Beger oss från Fjälkinge till Torsebro för att hämta ett släp hos Nisse & Rita
12.03   Parkerar på Solhaga för att gå in och se om vi hittar ett litet möblemang



(Check på det... + en Forsythia-buske)

12.58   Maken börjar montera möbler och jag börjar städa ut skit från uterummet
14.28   Maken svär över "för små skruvar" och jag börjar laga middag
15.10   Middag avnjutes i all hast... "måste fan bli färdig..."
15.34   Jag har plockat undan maten, drar igång diskmaskinen och maken gör framsteg
16.17   Möblerna är på plats, uterummet städat och de gamla möblerna på uteplatsen
16.59   Javisst ja... jag skulle ju deklarera
17.35   Deklarationen är klar och inskickad via internet
17.40   Maken kör och lämnar hunden och jag börjar dammsuga (den hunden kan skita ner)
18.16   Maken hemma igen och "Ja, vi måste planerat Forsythian!" innan du tvättar bilen
18.31   Bilarna tvättas för fullt och jag laddar kaffekokaren innan blogg-time

Imorgon är det jobbedag... rena semestern ju!!

//Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0