Oväntat SMS

Hela dagen har tillbringats i Glostrup på vårt kontor... sjukt dimmigt i morse när vi körde dit men det lättade ganska snabbt och sen har dagen bara varit helt strålande. Danska "smörrebröd" till lunch, jag tog med rostbiff och remouladsås... mmm. Men de hade även lagt dit lite pepparrot och det kan jag säg... få det i munnen så känns det ända upp i hårrötterna. Det fanns inte en hjärncell som inte stod i givakt kan jag säga. Men danska smörrebröd är riktigt gott!

Hade tagit med mig datorn, som krånglade, för att lämna in den till IT. Strax efter lunch kom de in med datorn i mötet och förkunnade "att den nu var fixad". Så glad jag blev... Vad var felet, frågade jag. Det vet jag inte svarade IT-mannen men jag har installerat om allting. Då borde jag kanske ha anat lite oråd, men jag var glad att de fixat felet. Tills jag nu märker att jag inte har någon kontakt med nätverket över huvud taget... härligt! Och så skall jag till England söndag-tisdag, utan dator och utan någon kontakt med nätverket över telefon. Grattis Färm! Fast å andra sidan... det finns värre saker eller hur? (*NEJ!!!!*)

På väg hem bestämde vi att stanna till och shoppa lite "godis" med oss hem. Ibland får man passa på när tillfälle ges så att säga. När jag sen satt där i bilen så kom ett SMS som löd:

Föräldrar! Kom hem hungriga för idag lagar jag maten!

Helt oväntat och så härligt! Att det sen var Dottern som skickat det som egentligen inte alls är särskilt road av matlagning var extra kul. Hade det varit lill-tösen som praktiskt taget lever i köket hade man ju inte hoppat till precis. Kul och en underbar överraskning! Huset doftade gott när vi kom hem och hon hade lagat en fläskfilégryta med sambal olek och pressad potatis. Ruggigt gott! Till det lite "godis"... så där skall en fredagskväll börja!

Idag var det förresten lilla dotterns sista dag på fem veckors praktiken. Hon har varit i köket på högskolan och kämpat i några veckor. Så där sista dagen tyckte hon att hon skulle bjuda på en tårta... och det gäller ju att gardera sig... om de skulle glömma att nämna det menar jag.



Njut av helgen... fint väder och ledigt!! Snart kommer den... sommaren!



//Farmskan

PS! VG på tentan på kurs nummer 3... han kan ta sig i någon ädel del, surläraren på kurs 4!!


Kommentarer
mulle

det är nog de roligaste historierna på bloggen, när inledningen börjar med något som har med it att göra då vet man att det gått åt skogen........

2011-04-15 @ 20:09:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0