Skvaller från hemmet...

Jag är trött... jag har ett sår i tumgreppet... jag är kaffesugen... men annars är det OK. Jag och maken har tagit ett ryck i trädgården och klippt ner en massa skräp och gamla kvistar. Det var verkligen välbehövligt, men otroligt jobbigt. Sekatören har nämligen givit mig ett rejält sår i tumgreppet så just nu är det megasynd om mig.

Gårdagens Hus & Hem-mässa besöktes och vi kom därifrån betydligt fattigare än när vi åkte dit. Det blev både en kamin till stora rummet där uppe (skorstenslös... egentligen bara för mys och ytterst lite värme), nya hyllor till TV-rummet + att maken tvunget skulle byta till Viasat abonnemang. Ja ja... ibland är det bättre att vara tyst. Käkade en god lunch därnere också och sen var det dags för mig att bege mig till thailändskan för lite massage. Oj, vad skönt det var! Kändes som om det var längesen musklerna fick sig en rejäl genomkörare.

Lite montering av hyllor och sen blev det dyk i soffan. Har köpt hem triologin av Hanne Vibeke Holst som är en serie som handlar om det politiska maktspelet. Riktigt bra... vi blev helt fast och såg hela del ett så det blev sent i säng.

Jag och dottern har sen varit en sväng hos farmor Signe i förmiddags och hon hade minsann lite skvaller att förtälja oss. Det stod nämligen en tältsäng utanför hennes dörr så jag frågade om hon haft nattgäster.
- Nej, det har jag inte... då hade jag nog ramlat ur sängen. Men XX brukar ha en karl som kommer och hälsar på och då rullar hon alltid ner gardinen.



Ha ha ha... skvaller på hög nivå!!

Sista inlämningen innan tentan är levererad så nu är det bara att hålla tummarna!

Kaffe, kaffe, kaffe... //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0