Trivsamt

Maken ligger däckad... whiskeyn och umgänget igår eller Dotterns maginfluensa? Tja, oavsett så låg han hoprullad i fosterställning i morse och vägrade gå upp. Stackare! Fast lite piggare är han nu ikväll, tagit en dusch och ätit en rostad macka... livsgnistan börjar återvända.

Dagen har varit bra, jag lyckades undvika parkeringsböter på jobbet bara för att en snäll kollega ringde och sa att parkeringsvakten stod vid min bil. Jag har alltså en månadsbiljett men glömmer lägga den i rutan hela tiden. Så dumt och fullständigt onödigt. Rena turen att kollegan fanns där precis då. Tack Poli!!



Torsdagens morgontidning innehåller alltid ett antal sidor med "Hus till salu". Jag skummar alltid igenom dem, det är kul att se vad som finns och vad de kostar och så. Och idag slog det mig hur lika alla mäklare skriver när de skall beskriva husen och också... hur lätt det är att genomskåda vad de egentligen menar mellan raderna:

Trivsamt = Behöver garanterat renoveras
Fräscht = Förmodligen nytapetserat, men det är också allt
I bra skick = Nytt kök, med lite tur också helkaklat badrum
Uppvuxen naturtomt = Köp en häcksax!
Rofyllt läge = Du kommer att få lappsjuka, inte en granne på mils avstånd
Charmigt fritidshus = Bered dig på att du måste rätta till att sneda väggar
Stor potential = Kommer att kosta skjortan att renovera...

Nej, nu skall jag pressa ner mig i soffan hos Dottern och maken

Ciao bella!  //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0