Bip bip bip...

Finns det något mer irriterande och deprimerande ljud än väckarklockan?



Skulle väl vara en tandläkarborr då, de har ju en sån där fruktansvärt hög ton som viner genom märg och ben. Eller ett barn som skriker hela vägen från Stockholm till Hässleholm på tåget. Ja, kanske det finns en del annat ljud också som kan få en att krackelera. Speciellt mig... jag är en rätt krackelerande person (du ser Paps... jag kan erkänna det!)

Men idag är det fredag och snart dags för veckans sista arbetsdag att börja. Vi har lite födelsedagar i helgen men också en trevlig middag hos Pia & Jan(a) att se fram emot... och sovmorgnar förstås! Skall försöka hinna med en sväng till farmor också.

På tal om att krackelera... när vi var i Warszawa och skulle äta frukost på hotellet så fanns där två skålar med ägg. På den ena skylten stod: "Hard boiled egg" och på den andra "Raw egg". Eftersom jag gillar löskokt trodde jag ju givetvis att det var det som "raw egg" betydde. Tänkte att polackerna kanske tyckte att löskokta ägg var att jämnställa med råa... Så jag vandrade bort till bordet med mitt ägg och sen skulle jag precis börja knacka hål på det när ex-boss säger:
- Märkligt att man skall koka sitt ägg själv
- Eehh va??
- Ja, såg du inte grytan bredvid äggen med kokande vatten...

Ägget hann inte krackelera över bordet men jag... ja, precis i vanlig ordning.

Nu är det fredagsmys!! //Farmskan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0