Djurkunskap

Ni som känner mig vet att jag triggas igång av djur och deras liv. That's why jag häromdagen funderade på om vita kor kunde förstå att de ser annorlunda ut när de möter en brun ko... jag vet... knäppt (men roligt!!). Den här söta kommentaren fick jag på bloggen:

"Kan inte svara på din kofråga, men här kommer lite annan information om kor: Visste du att vit/svart-fläckiga kor alltid har svarta öron?" (Tack Magda!)



Underbart! Det är sån kunskap som är ovärderlig... Jag har också fått många som sagt att kor faktiskt är färgblinda men hur VET man det med säkerhet? Hur kollar man det liksom... Någon föreslog att man kanske ställt kon framför ett trafikljus för att kontrollera men... underbart! Sådana här djurdiskussioner engagerar alltid (*ler*)

Farmor Signe har fått ett besök nu på förmiddagen och hon är allt lite vilsen
- Har du hört av Lalle på sista tiden
- Eeeh... nej, han har inte ringt på ett tag
(Lalle är farmors systerson som varit död i femtio år...)

Hennes märken på kinden verkar faktiskt minska och är inte lika fula längre.
- Vad fina dina märken är... det verkar som om salvan funkar
- Ja, men där finns väl inte så mycket inne i huvudet som dom kan äta längre...

Nej, förvisso är det så... söta, söta farmor. Du är helt underbar!

Ikväll blir det partaj i Åhus  //Farmskan



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0