Loppisförberedelser

Känner mig lätt unken... precis hemkommen från idrottsplatsen där jag packat upp sjuhundrafemtioelva lådor med porslin och husgeråd. Alltså folk lämnar verkligen precis allt, även sånt man inte borde, till loppisen. Gamla plastbyttor det varit glass i, trasiga koppar och tandborstar... skitäckligt. Men vi hittade också en hel del fynd i år och det kan ju svida lite hos dem som lämnat iväg det. Lisa Larsson figurer bland annat värda någonstans upp emot 1.000 kronor styck. De går nog med raketfart imorgon när horden kommer rusande över gräsängen. För rusar det gör dom!



Ikväll är det Ärtsoppefest i Fårabäck och det skall bli trevligt... man behöver nog lite avkoppling innan man ger sig i slang med köpsugna människor imorgon bitti. Den första timmen är det stressigt när alla ropar... men ack så kul, det är sommarens höjdpunkt och både jag och bägge töserna skall sälja.

Sen imorgon kväll bär det av till Polen... tror nog jag skall sova på planet

Hava nagila!! //Farmskan


Kommentarer
Git

Sova på planet??? Hur gör du det?? Tacksam för alla tips, har provat samma år ut o år in, men aldrig somnat. Kram

2011-08-20 @ 21:20:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0