Seiern är vår!

Segerns sötma smakar mumma (*ler*). Vi fullständigt krossade våra motståndare i familjefejden igår och tog en välförtjänt inteckning i vandringspriset. Nu står det 1-1 och det är fortfarande långt till någon av oss får behålla det "åtråvärda" vandringspriset för gott...

  

Vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat och mycket skratt, sång och stoj i vanlig ordning. Alltifrån önskenummer som Stor-Stina till Tummen avverkades (till grannfruns något mindre entusiasm). Lite kubb först och sen lite frågespel och kvällen gick otroligt fort. Masade oss uppför gången runt halv två så idag är man lätt seg... igen. Vilket förfall denna semestern har varit. Blir att ta i med hårdhandskarna rejält nu när jobbet drar igång. Skall i varje fall försöka mig på en joggingtur i eftermiddag bara för att få igång syret.

Måste också berätta att igår under kubbspelet så gick det ju så himla bra att man bara kände världens lycka, så jag kastade mig runt makens hals och hoppade upp. Jag menar ni har väl sett i filmerna när mannen bara tar tag under benen och så svävar man runt liksom i vals. Maken hade uppenbart inte sett samma film (läs: ser bara actions) utan förstod inte alls varför jag helt plötsligt kastar mig upp med benen i luften vilket får till följd att vi båda faller till marken. Hur svårt kan det va!? Och han är inte helt lätt att få över sig... hade ju varit snyggt om man brutit något nu inför Skottlandstrippen.

Har avnjutit en härlig frukost date med Fru Ekdahl, så gott att träffa henne en stund och bara skratta lite. Men nu blir det till att börja packa... maken har startat så jag får väl ta itu med mitt också. Ska bara vila en stund först i soffan

//Farmskan

PS! Publikbild från i söndags... stolta vi är va!



Kommentarer
Maya

haha... Grattis till vinsten! låter ju väldigt kul! Tur du inte skadade dig!

Kram Maya

2011-08-09 @ 17:10:52
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0