Packing

Sådär... nu tror jag att vi har allt med oss (läs: naturligtvis inte... du kommer på vad du glömt på väg till flygplatsen). Är mäkta stolt över att vi lyckats få ner allt i en väska och dessutom skippat handbagage. Skönt! Visserligen har jag en handväska tyngre än en elefant men det är ändå ett bättre alternativ än alla dessa väskor. Så nu är det bara att se fram emot morgondagen!

Idag har stor-dottern sagt upp sig från sitt jobb. Hon har fått en ny tjänst på ett annat företag i Funchal som erbjöd jättebra villkor, gratis resor hem och bostadsbidrag. Riktigt roligt Tessan!! Det är dig väl unt... Verkar som om hon tänker stanna där nere nu, och det är ju kul att hon trivs med sitt liv där nere. GRATTIS vännen!



Vi har varit segare än sega idag men lyckades åtminstone ta oss ut på en promenad. Maken hade ju också tänkt att klippa gräset och precis lagom till han drog i snöret så kom åskskuren á la himlaöppning. Men min man bangar inte för det... har han sagt att han skall klippa gräset så skall han klippa gräset.

Har ni någon gång tänkt på formuleringarna i kontaktannonser, vad kvinnor egentligen menar när de skriver vissa saker? Här kommer en "tolk":
(Stolen with pride från Maya...)

1. I 40-årsåldern = fyller 50 nästa år
2. Äventyrlig = har legat med alla
3. Vältränad = saknar bröst
4. Medelmåttigt utseende = ful som stryk
5. Lycklig = går på droger
6. Rolig = irriterande
7. New age = kroppshår på fel ställe
8. Öppet sinne = desperat
9. Utåtagerande = pinsamt högljudd
10. Passionerad = klängig
11. Professionell = bitch
12. Mullig = fet

Men ex-boss sa ju alltid att man har två lögner om dagen, jag tycker det är bra

//Farmskan (En mullig kvinna i 40-årsåldern...)

PS! Med tanke på min något krassa erfarenhet av ö-riket vågar jag inte chansa på att där finns möjlighet att blogga men... dom kan ju överraska en. Om inte hörs vi om några dagar


Kommentarer
Maya

Du är så välkommen att stjäla den :)

Ha nu en underbar resa och kolla så Passet är med...blir så dyrt annars ;)(du vet skicka ett pass med taxi kostar)

Kram Maya

2011-08-09 @ 19:28:01
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0