2011 - sum up, del 2

Vassegoa... så kommer här de sista sex månaderna av 2011

JULI: Denna varma månad bestod mest av en massa beklagande över teknikstrul med datorn och ett garagetak som aldrig tycktes bli färdigt (och det har vi ju facit på så att säga...). Ugglor som parar sig och stör nattsömnen, som om inte värmen vore tillräckligt. Stor-sonen har en helvetesdag och vi partajar med räkor nere i Fårabäck, går på Kristianstadsdagarna, besöker Degeberga marknad, cyklar 3 mil!!! och får sjukt ont i ändan, besöker hamnfesten i Åhus och mycket mycket mer härliga sommaraktiviteter. Maken firade sin födelsedag fyra dagar i rad... en del skall då alltid vara värst!
Månadens bästa citat kommer ifrån Dotterns kompis Martina:
- Men du... Åsa är väl knappast typen som syr. Känns mer som om hon handlar nytt om det går sönder eller ber någon annan fixa

AUGUSTI: Moster och morbror kommer på sitt årliga besök och vi har några trevliga dagar. Resan till Skottland blir äntligen av efter flera års planerande. Maken gör succé med en 4:a Färm nere i Degeberga och man känner sig allt lite stolt. Ojar mig lite över priserna i kvartersbutiken, Stor-dottern får nytt jobb på Madeira, maken går loss med högtryckstvätten och vi vinner en välförtjänt seger i Familjefejden. Att själva glädjen höll på att utmynna i en katastrof får man väl ta med en nypa salt. Besöker Warszawa, står på loppis och gör en Brazilian Blow out...
Månadens bästa citat kommer från kusin Ulf via ett MMS med en bild på en spilld duk:
- Tack för igår... skickar med menyn om ni skulle vilja laga grekiskt

SEPTEMBER: Hösten börjar och det blir mörkare och framför allt tystare när Dottern flyttar till Eslöv för att gå på musikalskola. Vi spenderar en härlig helg i Gråsten med goda vänner och jag blir lätt avundsjuk över hennes fantastiska lägenhet. Jag blir erbjuden ett nytt jobb och tackar ja... man är verkligen lyckligt lottad ibland. Spenderar en vecka i Stockholm på kurs. Lill-dottern kör och krockar men både hon och hunden klarar sig utan skador. Jag blir fast i Wordfeud träsket och har en fantastisk hotellnatt på ett slott
Månadens bästa citat kommer från Dottern:
- Åh fy för den lede... den danska osten i kylen luktar värre än mina gamla Converse

OKTOBER: Farmor Signe fyller 100 år - Helt underbart! Vi har på film när hon sjunger Nickolina... vilket minne! Jag har fem fantastiska dagar i Florida med massor av spännande upplevelser. Jag hade dansk afton med smørrebrød här hemma för lite härliga Älmhultsvänner. Garaget börjar ta form (sa jag att vi startade i våras??). Vi besöker årets första julmässa, går på teater och garvar läppen av oss, jag går en mentorsutbildning och får två nya adepter, spännande. Dessutom efter många års tänkande, skaffar jag mig ett fadderbarn. Olivia - 4 år från Burundi
Månadens bästa citat kommer från farmor Signe, om mig och Pia:
- Ni kan prata ni, munnarna går hela tiden...

NOVEMBER: Vi rensar källarförrådet (igen!) och hittar en massa spännande saker som ingen äger. Jag och maken har en härlig helg hos stor-sonen i Basel. Modellkarriären får ett nytt lyft. Farmskan fyller år och den födelsedagen firas i Nottingham där jag var på en veckas kurs. Dock kompenserades detta med ett rejält partaj när jag väl kom hem. Ett partaj som gick till historien (*ler*). Skyltsöndagen inledde julmånaden och stor-sonen lyckades få en härlig parkeringsbot! Farmor Signe börjar bli alltmer förrvirrad, trött och sjuk och det känns jättejobbigt.
Månadens bästa citat kommer från min frisör Sascha:
- Älskling, du är jättefin i håret... men fy fan vilken ful sminkning

DECEMBER: Jag och maken har en härlig dag i Stockholm med hotell och konsert. Julmusiken får börja spelas och vi har en trevlig kusinkväll här hemma. Dottern bjuder in till musikal, jag tar en sväng till Oslo, vi har en mysig weekend med goda vänner i Göteborg och snyggingen Tomas Ledin (mums!). Farmor Signe ger oss ett rejält gott skratt när hon och tomten Abraham håller hov. Julshow nere i Skivarp, punkteringar och julförberedelser. Men framförallt händer något som kommer att förändra vårt liv inför 2012: Farmskan får ett erbjudande om att flytta till Holland och bli chef för banken... OMG, går inte att tacka nej!
Månadens bästa, och sista citat, går till leverantören i Holland:
- Vill passa på att tacka för mötet i veckan fru Bondgård

Sådär... ett helt år i en snabbversion... men oj vad jag har skrattat (och gråtit också för den delen) när jag gått igenom alla inlägg från året. Älskar verkligen att skriva!

//Farmskan


Kommentarer
Elin

Jag gråter också lite :') fast på ett bra sätt. Lycka till älskade du

2011-12-31 @ 12:10:03
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
Manne

Du är fantastisk...bara för att du är du! Tycker inte riktigt om att du försvinner så långt bort men önskar dig såklart all tänkbar lycka i dina nya äventyr! Puss o Kram!

2011-12-31 @ 14:17:34
Kusin P

Och jag älskar att läsa! Ska försöka bli bättre på att kommentera! Puss

2012-01-01 @ 12:20:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0