Årets sista funderingar

Dags att runda av 2011 med årets sista inlägg... snart dags att börja göra sig fin och kanske till och med platta håret med min julklapps-tång. Har fortfarande inte kommit ur mysdressen dock. Kvällen firas med goa vänner i vanlig ordning, precis som det skall vara!

Varför är det så att mäns rakhyvlar är bättre än kvinnors? De jag köpt som är gjorda för kvinnor är helt värdelösa, det slutar alltid med att jag har blodiga sår på bägge anklarna. Och då köper jag inte de där billiga engångs... Förresten kan man ju undra varför man håller på med det där. Någon mening finns det väl med att man har hår över hela kroppen, det måste ju vara bra för något eller? Man hade väl bara önskat att det hår man hade hade varit ljust, mjukt och fint och inte stubbigt, svart och hårt... dagens I-landsproblem verkligen...

Till kvällens festligheter har det inhandlats tre stycken rislyktor



Mesigt eller trendigt? Jag tycker i varje fall att de är minst lika fina. Ser fram emot att se dem sväva iväg och att vi alla sjunger "Tänd ett ljus..." lite sådär stämningsfullt. Återkommer till om det funkade

Några nyårslöften i år? De pretentiösa jag haft genom åren om mer träning, mindre godis, mindre shopping brukar ju knappt hålla sig längre än Pinoccios berömda näsa så de skippar jag och slipper förnedringen. I fjol lovade jag ju däremot det här:

* Le och skratta oftare
* Bjuda mina vänner på fika och bli bättre på att höra av mig
* Unna mig slappa dagar i soffan med en bra bok, korsord, soudoko eller bubblor

Tror faktiskt att där är lite check på flera av dem... åtminstone om man läser mellan raderna på året som gått. Skall nog fortsätta i den andan. Men kan man få önska sig något av er också? Jag har runt 60-70 läsare varje dag och det är V-Ä-L-D-I-G-T glest med kommentarer. Kom igen nu och avge ett nyårslöfte att kommentera lite mer.

Nu passar jag på att önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!!



Ingen nämnd och ingen glömd!

//Farmskan

PS! Sa jag att jag börjat Twittra? Ni vet hur ni hittar mig eller hur....



Kommentarer
Kurre

Okej, här kommer första kommentaren: - Kör hårt i Holland. I Amsterdam finns mycket att göra! Vi kan berätta om en hel del därifrån... GOTT NYTT ÅR

2011-12-31 @ 16:09:23
Ingemo

Hittar dig inte på tvitter. Vad gör jag för fel&

2011-12-31 @ 18:37:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0