Dietdags

Maken har varit hos en dietist idag. Detta påkommet av att hans kolesterol skjutit i höjden och eftersom han befinner sig i riskzonen (om du frågar mig!) så vill de att han skall sköta sin kost och motion. Detta fick han med sig hem:

* Ät inte fet ost (tror det är bara för att jag älskar Billinge 28%)
* Ät omega-3 eftersom du inte gillar fisk (mesig dietist, fisk är nyttigt!)
* Ät inte jordnötter, chips och socker (farväl fredagsmys!)
* Drick inte färdigköpt juice, pressa själv (vem fick får juicepress i julklapp?)
* Ät mycket frukt (lycka till i detta huset...)
* Ät inte vitt bröd (där rök den lördagsfrukosten med frallor)

Så från och med nu blir det vatten, kött, broccoli och andra nyttigheter... för maken
Eller är jag en taskig skit om jag inte "sympati-äter"?



Nej, nu får det bli en film... en bra avslutning på en lugn och skön dag

//Farmskan


Kommentarer
Anonym

Ja då blir det inte någon pizza i fortsättningen.Julmaten blir grön.

2011-12-07 @ 11:37:43
Elin

NAW, stackars Stiffe man! Hur ska detta gå?

2011-12-07 @ 23:28:55
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0