Plåt skit!

Halv tre var jag hemma i natt... det är sent för en gammal människa och speciellt andra kvällen i rad. Så i morse kravlade jag mig inte upp ur sängen förrän efter halv tio. Uj uj uj... Men vi hade en väldigt trevlig kväll igår efter en något förvirrad inledning där vi står på två olika mötesplatser, typ i två olika byar. Men men... till slut hittade jag taxin som skulle ta oss till Skivarp strax utanför Ystad (japp vi åkte taxi dit och hem, jag vet, helt sjukt ju!!). Jag som hade sett fram emot lite julmat fick allt sukta lite för det serverades anka. Men det var riktigt gott faktiskt, fast risgrynsgröten till efterrätt kunde de struntat i. Show, allsång, dans och varmt som utav bara hundan... men kul!

     

Stor-sonen kom också hem igår efter sju sorger och åtta bedrövelser med inställt flyg. Men nu är han hemma i varje fall och skall stanna till efter nyår. Gott tycker Farmskan! Vi åkte alla ner en sväng till farmor och idag var det inte fullt lika illa som förra helgen. Lite problem att veta vilka vi är och fortfarande lite lustiga tankar och uttryck som kommer men inte lika toppat som med dockan Abraham och korna på taket...

Sen for jag och maken bort och inhandlade all julmat så nu är det klart. Fyra av fem toast på det!! Så nu har jag rullat typ miljoner köttbullar medan maken skulle fixa granen. Och tror ni inte att julgransfoten var kass... det är typ fjärde året i rad som vi måste åka iväg och köpa en ny. Jäkla plåtskit!! Men nu sitter han här på golvet och monterar ihop en ny... av plast. Jag är lätt skeptisk men vi får väl se. Ibland vet en kvinna när man skall vara tyst...

Sen är det dags att klä den... ni vet ceremonin som är heligare än Birgitta!
Jag lägger upp ett foto sen

I saw mama kissing Santa Claus
//Farmskan

PS! Första försöket med granen är avklarat... och det bådar inte gott
Blir nog skilda sovrum ikväll...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0