Tommy, da man!

Vilken kväll vi hade igår... jag och maken i Stockholm. Freys tog emot oss med sin vanliga charm och efter lite dusch och "styling" begav vi oss iväg till Konserthuset. Lite snittar, champagne och mingel och sen drog showen igår och WOW!!! vilken show. De höll på i nästan tre och en halv timme och det var så fruktansvärt bra. Och den klart lysande stjärnan var Tommy Körberg. Vilken röst den mannen har och han kan ta mig tusan sjunga precis allting. När han gjorde Stad i ljus kompad av hårdrockarna Poodles då stod håret upp på Farmskans armar...

Eller i denna duett med Salem El Fakir...



Sen Carola... ja, hon har en fantastisk röst hon med men där är något där jag har svårt för. Men Orup... allsång på hög nivå! Så nöjda och glada och med både lite mat och vin i magen somnade vi sött framåt midnatt.

Måste ju berätta att jag snackade med Kicken i Poodles också. Vad han sa?
- Kan du akta dig lite är du snäll så jag kommer förbi...
Ja vadå! Det är väl också en konversation... (*ler*)

Lite julshopping och sight-seeing hann vi med också innan hemresan. Så nu har klappjakten startat på allvar... och att SJ sen levererade full service både dit och hem, inte en minut i försening på något håll, måste vara världsrekord på något sätt. Men nu är det äventyret över och det är dags för jobb igen imorgon. Full fart mot helgen!

//Farmskan

PS! Tommy Körberg när det var paus:
"Rökare är också människor... fast inte lika länge!"


Kommentarer
Maya

Åhh den skulle jag vilja gå på...Tommys röst är underbar, jag har faktiskt både käkat lunch med honom (en vän är släkt med honom) och när jag var väldigt mycket yngre (9 år tror jag)stått på scen ihop... fast jag i bakgrunden ...haha:)i Röde orm på Malmö statsteater när jag dansade aktivt...

Men idag ska vi till Båstad, och bli underhållna Ska bli så kul :)

Ha en underbar lördag!

Kram Maya

2011-12-03 @ 07:20:46
URL: http://mayashideout.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Farmskan

"Bättre att leva livet än att bara hålla sig vid liv..."

RSS 2.0